Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har dock inte ångerrätt om det pris, som du sammanlagt ska betala understiger 400 kr. Du har heller inte ångerrätt om du beställt en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Observera att det enligt lag är du som ska betala för returfraktkostnaderna och enligt lag kan komma att betala för en varas värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du följa instruktionerna under fliken ”Kundtjänst”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vi mottog meddelandet om ångerrätt.
Tjänster: Om du beställt en tjänst, börjar ångerfristen löpa den dag, vi bekräftade din beställning. Om du samtyckt till att en tjänst börjar utföras och denna har slutförts, kan du inte ångra dig, om du dessförinnan gått med på att avstå från ångerrätten. Du har heller inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, och tjänsten på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat licensen.
Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt.
Reklamationer, garantier och återköp i vissa fall
Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 veckor från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.
Garantitiden är som mest 18 mån beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse. Garantin gäller bara för funktionsfel och inte design eller utseende. Vi ersätter eventuellt skadad del med en ny del inom skälig tid. Eventuella kostnader som tex montörer eller andra skador orsakade av den felaktiga delen ersätts inte. Det är viktigt att alla sidor med elektronik går att komma åt vid inbyggnad av badet ( se datablad för respektive modell under fliken DATABLAD/MANUALER vilka sidor det finns elektronik) Frysskador ersätts aldrig då baden alltid är helt torra när de lämnar vårt lager.Om badet ska förvaras utomhus på vintern är det viktigt att det förvaras stående på högkant och täcks noga med presseningar då transportemballaget inte är vattentätt. Frysskador orsakade av att badet stängt av sig ersätts inte oavsett vad orsaken till avstängningen är. Garantier är personliga och kan inte överlåtas. Garantin slutar att gälla om en begagnad vara säljs vidare.
OBS Garantin gäller ej belysning, lampor, nackkuddar, ozongenerator, thermolock, jets och filter då dessa är förbrukningsvaror med varierande livslängd.
Garanti på plasten i själva karet (Lucite) är 2 år. . Om annan plast än Lucite lämnar vi 1 års garanti. Om ett fel uppstår i plasten försöker man först laga det. Om inte det går kan vi skicka ett nytt skal, Det är upp till kunden att själv flytta över alla delar från det gamla till det nya badet.
.Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan. Om varan är mer än 3 månader gammal kan den inte reklameras. Då försöker vi reparera den.
Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om varan är mer än 3 månader gammal kan den inte reklameras. Då försöker vi reparera den.
Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna under fliken ”Kundtjänst”.
Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.
Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.
Tryckfel m.m.
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.
Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.